Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Kvalifikace podle potřeb doby
Hanousková, Kateřina ; Kotrusová, Miriam (vedoucí práce) ; Mouralová, Magdalena (oponent)
Bakalářská práce Kvalifikace podle potřeb doby pojednává o celoživotním učení, jeho základní myšlence a hlavní znacích společnosti vědění. Věnuje se druhům a dělení celoživotního učení. Dále zmiňuje strategické dokumenty, ze kterých celá koncepce celoživotního učení vychází. V druhé části je popsán koncept celoživotního učení zavedený v České republice. Zde jsou popsány cíle konceptu celoživotního učení a způsob spolupráce systémů a organizací, které se podílejí na jeho realizaci. Poslední část bakalářské práce se věnuje analýze rozhovorů. Zde je stručně charakterizována metodologii kvantitativního výzkumu a následně je uvedeno jeho vyhodnocení. Rozhovory byly provedeny se zaměstnavateli v bezpečnostních službách, kteří mají s konceptem celoživotního učení v České republice největší zkušenosti.
Mateřská centra jako podpora v rozvoji kariéry aktivních členek
Jonášová, Alena ; Legnerová, Kateřina (vedoucí práce) ; Muhič Dizdarevič, Selma (oponent)
v Českém jazyce: Tato diplomová práce má stanovené dva cíle. Prvním cílem je zjistit, v jaké míře mateřská centra podporují kariérní rozvoj svých aktivních členek. A druhým vymezeným cílem je prozkoumat, jakou roli přisuzují aktivní členky dobrovolnictví v mateřských centrech ve své snaze o uplatnění na trhu práce a při budování své kariéry. V teoretické části jsou popsána základní vymezení týkající se kariéry, odlišností v kariéře žen a mužů, kariérních typů žen, s čím se ženy potýkají na trhu práce a informálního učení v kariéře žen. Dále je uvedeno, co je dobrovolnictví a jaký přínos má v rámci dobrovolnických aktivit motivace pro rozvoj kariéry. A závěrem jsou zmíněna mateřská centra, která jsou určená ženám na mateřské a rodičovské dovolené hledajícím místo, které by je mohlo podpořit v seberealizaci a rozvoji. Empirická část je vedena kvantitativní metodou sběru dat s využitím dotazníkového šetření určeného pro současné i bývalé aktivní členky z center, které spolupracují se spolkem Síť pro rodinu, z.s. Výsledkem výzkumu jsou sesbírané odpovědi na předem stanovené výzkumné otázky.
Použití sociální sítě Facebook v informálním učení u studentů distančního vzdělávání: porozumění a dopad
DRLÍK, Martin
Sociální sítě se staly fenoménem, který proniká do vysokoškolských vzdělávacích aktivit. Předmětem této disertační práce je porozumění tomu, jak jsou ovlivněny vzdělávací zkušenosti studentů distančního vzdělávání používáním sociální sítě Facebook v informálním učení a jaký je dopad používání této nové technologie. Realizovali jsme kvalitativní případovou studii, abychom porozuměli jevu v kontextu čtyř výzkumných otázek: (1) jak jsou zastoupeny jednotlivé složky online učení, (2) jak ovlivňuje používání sociální sítě Facebook vzdělávací zkušenosti studentů, (3) jak specifické vlastnosti sociální sítě Facebook ovlivňují vzdělávací zkušenosti studentů a (4) proč je sociální síť Facebook používána v informálním učení u studentů distančního vzdělávání. Tato práce je zakořeněna v revidovaném rámci komunity podnětů (CoI), jehož čtyři dimenze  kognitivní, sociální, výuková a učení  vedou ke vzdělávacím zkušenostem studentů. Aplikovali jsme analýzu sociálních sítí a obsahovou analýzu, abychom identifikovali složky online učení a jejich projevy, stejně jako specifické vlastnosti sociální sítě Facebook a klíčové faktory motivující studenty k používání této platformy. Závěry vycházejí z pozorování a hloubkových rozhovorů s šesti kvalifikovanými případy naší studie  studenty distančního vzdělávání v rámci kurzu Podnikání a obchodování na Internetu, který je vyučován na Ekonomické fakultě Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích. Případy studie jsme volili na základě výsledků sociometrického měření  kritický, typický a extrémní případ z oblasti četnosti přátelských vazeb a z oblasti silných studentů. Výsledky ukazují, že přítomnost učení je společně s kognitivní přítomností nejvýznamnějším typem přítomnosti online učení na sociální síti Facebook. Byly identifikovány specifické vlastnosti sociální sítě Facebook podporující rámec CoI svojí sociální přítomností (možností zakládat identity, vytvářet vztahy a formovat skupiny v kontextu přítomnosti a reputace členů), výukovou přítomností (možností sdílet v kontextu reputace sdíleného obsahu) a kognitivní přítomností (možností konverzace v kontextu reputace obsahu konverzací), které vedou k přítomnosti učení a tím i vzdělávacím zkušenostem. Jako klíčové faktory motivující studenty k používání sociální sítě Facebook pro vzdělávací účely se ukázaly: všudypřítomnost, komunikace a soudržnost. Výsledky jsou interpretovány s ohledem na teorii a praxi  pro pedagogy i ICT vývojáře.
Kvalifikace podle potřeb doby
Hanousková, Kateřina ; Kotrusová, Miriam (vedoucí práce) ; Mouralová, Magdalena (oponent)
Bakalářská práce Kvalifikace podle potřeb doby pojednává o celoživotním učení, jeho základní myšlence a hlavní znacích společnosti vědění. Věnuje se druhům a dělení celoživotního učení. Dále zmiňuje strategické dokumenty, ze kterých celá koncepce celoživotního učení vychází. V druhé části je popsán koncept celoživotního učení zavedený v České republice. Zde jsou popsány cíle konceptu celoživotního učení a způsob spolupráce systémů a organizací, které se podílejí na jeho realizaci. Poslední část bakalářské práce se věnuje analýze rozhovorů. Zde je stručně charakterizována metodologii kvantitativního výzkumu a následně je uvedeno jeho vyhodnocení. Rozhovory byly provedeny se zaměstnavateli v bezpečnostních službách, kteří mají s konceptem celoživotního učení v České republice největší zkušenosti.
Přínos dětských táborů pro úspěšné začlenění a fungování jejich účastníků ve společnosti
BLAŽKOVÁ, Martina
Práce se zabývá vztahem mezi dětskými tábory a procesem socializace. V teoretické části práce jsou oba fenomény popsány. Autorka pracuje se dvěma pohledy na socializaci a následně uvádí vlastní chápání pojmu. Část věnovaná dětským táborům shrnuje jejich historii, uvádí typy, charakteristiku a zaměřuje se na edukační potenciál dětských táborů. Praktická část práce obsahuje popis a výsledky kvalitativního šetření uskutečněného mezi dvěma skupinami respondentů dospělými účastníky dětských táborů a jejich rodiči. Výsledky výzkumu poukazují na rozdílnost pohledů obou skupin respondentů na zkoumanou problematiku.
Možnosti implementace systému uznávání výsledků neformálního vzdělávání a informálního učení v ČR
Čiháková, Hana ; Rotport, Miloslav (vedoucí práce) ; Asztalos, Ondřej (oponent) ; Marinková, Helena (oponent)
Základním aktérem celoživotního učení (CŽU) je učící se. Jde o ocenění a podporu veškerého jeho učení -- o tzv. valorizaci učení -- nejen v rámci formálního vzdělávání, ale i v rámci neformálního vzdělávání a informálního učení. Zde výsledky učení nejsou osvědčovány celospolečensky uznávanými certifikáty, a informální učení navíc neprobíhá ani podle kurikula a prostřednictvím výuky. To s sebou technicky nese nutnost vytvořit potřebné nástroje a systémy pro uznávání výsledků učení, které umožní implementaci systému CŽU. K zajištění implementace systému CŽU v České republice jsou realizovány různé projekty a iniciativy a jsou vytvářeny národní a sektorové ekvivalenty evropských nástrojů či zaváděny evropské nástroje k implementaci evropského konceptu CŽU (Národní soustava povolání, Národní soustava kvalifikací, systém uznávání výsledků neformálního vzdělávání a informálního učení, zákon č. 179/2006 Sb. o uznávání výsledků dalšího vzdělávání, Evropský systém kreditů pro odborné vzdělávání a přípravu). Práce se zabývá možnostmi a překážkami implementace těchto nástrojů do konceptu celoživotního učení v ČR.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.